Allmänt:
För att genomföra ett köp på beyourbeststockholm.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande.
Genom beställning på beyourbeststockholm.se godkänner du de villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses BeYourBeStockholm.
Företagsinformation:
Be Your Best Stockholm AB
Birger Jarlsgatan 107
113 56 Stockholm
Tel: 073-997 68 11
Org.nr: 556982-7693
Priser och betalning:
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via beyourbeststockholm.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
- Swish
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Frakt:
Frakt tillkommer vid beställning av varor i webbshoppen. Fraktavgiften är: 150 kr.
Leveranstid är normalt 0 – 7 dagar för Sverige.
Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelse avser helgfri vardag. I kassan står ett beräknat leveransdatum för varje fraktsätt. Detta datumet är ett uppskattat datum, och vi kan inte garantera det. Tänk på att det vid t.ex. julhandeln kan uppstå förseningar.
OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.
Ångerrätt:
Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen Lämpligtvis. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Efter att du på valfritt sätt meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.
Vill man använda Konsumentverkets officiella ångerblankett så finner man den här.
Retur- och Reklamationsinstruktioner:
Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.
Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Garanti och reklamationsrätt:
Ett fabrikationsfel uppdagas enligt lag inom 6 månader. En defekt på termostat eller kortslutning räknas ej till sådana fel. För att Be Your Best ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan (fabrikationsfel). Fel som visar sig inom 6 månader anses alltid vara ursprungliga fel, som Be Your Best Stockholm åtgärdar utan kostnad för dig. Är det inte ett fabrikationsfel innebär reklamationsrätten att Be Your Best Stockholm hjälper dig att reparera varan, men står inte för kostnaderna.
Be Your Best Stockholm tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis sprickor på produkten.
Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står vi för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp.
Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.
Almänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Service:
Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder förstklassiga professionella produkter. Kontakta oss gärna för mer information.
Leveransförsening:
Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 0 – 7 dagar för Sverige.
Genom att genomföra köp via Be Your Best Stockholm godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.